Τα στοιχεία που παρουσιάζει η Eurostat για τη συμμετοχή ατόμων 16-75 ετών στην εκπαίδευση μέσω διαδικτύου προέρχονται από την ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα για την χρήση των ΤΠΕ που κάνουν τα νοικοκυριά και τα άτομα ξεχωριστά. Τα στοιχεία για την online εκπαίδευση μπορεί να αφορούν την παρακολούθηση ενός online προγράμματος ή την χρήση διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού στο χρονικό διάστημα των τριών μηνών πριν από την έρευνα.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο το 2023, 30% των χρηστών του διαδικτύου παρακολούθησαν online προγράμματα εκπαίδευσης ή έκαναν χρήση κάποιου διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Στη χρονική ετήσια σύγκριση το ποσοστό των ευρωπαίων που επέλεξαν διαδικτυακά μαθήματα στο σύνολο των 20 χωρών αυξήθηκε σχεδόν κατά 2 μονάδες. Οι χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά είναι η Ολλανδία (με 54% των χρηστών του διαδικτύου) η Φινλανδία (53%), η Σουηδία (48%). Η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των χωρών που είναι χαμηλότερα στην κατάταξη με μόλις 16,5% των χρηστών του διαδικτύου να παρακολουθούν online εκπαίδευση ή να κάνουν χρήση διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Μάλιστα συγκριτικά με το 2022 η μείωση του ποσοστού αυτού έφτασε τις 12 μονάδες (28,8% το 2022), ενώ το υψηλότερο ποσοστό είχε το 2021 (προφανώς λόγω των εκτεταμένων μέτρων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας) με 33,16%. Αντίθετα δηλαδή με ότι συνέβη στις περισσότερες ευρωπαϊκές όπου παρουσίασαν αύξηση των ποσοστών τους (η Ολλανδία + 12), η Μάλτα, η Εσθονία και η Κροατία (+7 μονάδες).
Πηγή: Eurostat